Cercetare

Cercetari academice calitative

Grupul Mind Lab efectuează regulat evaluări calitative ale programelor proprii de instruire şi metodelor de predare. Ca parte a acestei cercetări, grupul Mind Lab colaborează cu universităţi de prestigiu la nivel mondial, inclusiv Universitatea Yale din SUA şi Universitatea Northumbria din Anglia. Din colaborarea cu Universitatea Northumbria, a cărei Facultate de Educaţie este privită drept una din cele mai bune din Europa, au fost elaborate câteva teze despre aspectele calitative ale metodei Mind Lab.

Metoda Mind Lab pentru educatia copiilor cu nevoi speciale
Teza de masterat in cercetare educaţională elaborată de Ilan Manor analizează influenţa metodei Mind Lab asupra unui grup de copii autişti din sistemul educaţional primar. Principalele constatări evidenţiate în lucrare relevă în mod clar că unul din rezultatele învăţării jocurilor adresate minţii pe baza metodei Mind Lab a constat în faptul ca respectivii copii au reuşit să stabilească relaţii personale apropiate cu mediatorii şi colegii de clasă. Prin experienţa jocului, aceştia au primit aprecieri din partea altor copii şi şi-au îmbunătăţit nivelul performanţelor.

Metoda Mind Lab si instruirea profesorilor

Teza de masterat în cercetare educaţională realizată de Ehud Shachar s-a ocupat de influenţa metodei Mind Lab asupra personalului didactic. Profesorii care au fost familiarizaţi cu metoda Mind Lab au declarat că şi-au modificat propriile modele de gândire şi comportament, făcând progrese notabile, ca rezultat al implementării acestei metode. Datorită faptului că metoda Mind Lab este considerată drept instrument educaţional holistic, aceştia au putut combina analogii şi exemple din viaţa personală. În opinia acestor profesori, abilitatea de a aplica flexibil metoda Mind Lab pentru o gamă variată de conţinuturi educaţionale facilitează înţelegerea şi îi ajută să transforme fiecare lecţie într-o experienţa de neuitat pentru elevi.

„Intelegerea de la baza invatarii” –

Transferul multidisciplinar prin metoda Mind Lab

Teza de masterat în cercetare educaţională elaborată de Dan Gendelman analizează “înţelegerea care stă la baza învăţării”. Obiectivul acestei cercetări a fost să definească foarte precis, măsura în care copiii îşi însuşesc conceptele şi procesele prezentate prin metoda Mind Lab. În mod special, teza tratează conceptul de transferabilitate – proces studiat pe larg şi care este în mod particular dificil de măsurat şi evaluat.

În timpul cercetării, s-au prezentat dovezi clare care indicau faptul că metoda Mind Lab într-adevăr atrage după sine un proces de transferabilitate. Acest lucru a fost susţinut de mărturiilor părinţilor şi profesorilor dar şi de discuţiile directe cu elevii. Copiii şi educatorii au explicat detaliat cum au reuşit să folosească gândirea strategică însuşită la lecţiile Mind Lab.

Abordarea problemelor de matematica

Unul din copii a notat modul în care aplicase “metoda detectivului”, o tehnică prin care problema este împărţită în componentele sale de bază prin utilizarea unor serii sistematice de întrebări. A explicat cum a pus în practică această metodă în jocul “Parcarea” şi cum s-a confruntat cu problemele de matematică cu mai multe etape, cum ar fi adunarea şi înmulţirea cu numere formate din mai multe cifre.

Medierea si solutionarea conflictelor

Unul dintre profesori a explicat cum “metoda semaforului“ l-a ajutat să deschidă canale de comunicare şi să soluţioneze o dispută în clasă privind utilizarea terenului de fotbal în timpul pauzelor. Disputa a fost încheiată printr-o soluţie de compromis prezentată organizat, prin care fiecare clasă a hotărât să utilizeze terenul în timpul pauzelor în zile diferite din săptămână.

Planificarea initiativelor in grup

“Metoda păsărilor migratoare” şi alte strategii de panificare şi executare i-au ajutat pe copii să-şi educe şi să-şi dezvolte ideea de cooperare şi colaborare cu semenii lor. Ca rezultat, aceştia au reuşit deseori să iniţieze proiecte complexe în cadrul şcolii, proiecte care vizau de la vopsirea sălilor de odihnă, la înfiinţarea şi administrarea unei cantine pentru gustări.

În concluzie, mărturiile prezentate în teza de cercetare subliniază modul în care metoda Mind Lab le oferă copiilor o viziune largă asupra procesului de învăţare şi îi ajută să abordeze un subiect într-o manieră reflexivă. Cercetarea demonstrează de asemenea modul în care copiii reuşesc să aplice strategiile în multe aspecte ale vieţii, cum ar fi problemele de la şcoala sau provocările emoţionale şi sociale.

Alte studii academice

Un studiu de cercetare Yale din 2004 a demonstrat ca Metoda Mind Lab imbunatateste abilitatile matematice si verbale. urmare acestui studiu Prof. Donald Green de la Universitatea Yale din Statele Unite

” … datele prezentate mai sus indica faptul ca programa Mind Lab a avut doua efecte statistice semnificative. Primul, asa cum era de asteptat, a fost imbunatatirea performantelor de joc a ambelor grupuri, remarcata prin numarul de card-uri rezolvate de fiecare copil in cadrul fiecarei sesiuni. Anterior experimentului, copiii din grupul de control au inregistrat chiar o performanta mai buna din punct de vedere a jocului. Dupa experiment copiii implicati in programul Mind Lab au depasit in performante grupul de control.

In al doilea rand, si cel mai important, grupul implicat in programul Mind Lab a avut depasit ca rezultate grupul de control la teste standard. Rezultatele au fost si mai clare la imbunatatirea punctajelor la teste de matematica si cele verbale, astfel ca rezultatele studiului au aratat in mod surprinzator imbunatatirea performantelor scolare ca urmare a participarii copiilor la orele Mind Lab.
Studii aditionale au fost necesare pentru a intelege de ce programa Mind Lab imbunatateste punctajele la testele de matematica sau verbale. O posibilitate este aceea ca elevii au o alta abordare a testelor standard – au devenit sensibili la strategii de cum sa aleaga cele mai bune raspunsuri dintr-o serie de variante. O alta posibilitate este  au transformat imaginea obisnuita a educatiei in scoala mult mai distractiva pentru copii. Un scurt interviu cu copiii care au participat la experiment au scos la iveala faptul ca ambele ipoteze sunt valabile, copiii manifestandu-si entuziasmul fata de programul Mind Lab, prin faptul ca le-a sporit increderea in fortele proprii si deseori i-a ajutat in performantele scolare.

Diverse alte surse au sustinut ipoteze similare, cum ar fi:

Departamentul de cercetare a University College London a publicat in 2003 un studiu potrivit caruia copiii care se implica in mod regulat in jocuri de memorie sau jocuri logice, cum ar fi: jocuri de carti, sah sau table au rezultate mult mai bune in ceea ce priveste memoria pe termen scurt sau teste de matematica si vocabular, comparativ cu cei care nu o fac.
Potrivit lui David Bell (Daily Mail 31/01/05) copiii ai caror parinti se joaca impreuna jocuri traditionale cum ar fi Scrable, Monopoly sau Cluedo, se descurca mai bine la scoala. David Bell spune ca jocurile ii ajuta pe copii sa se deprinda cu abilitati cum ar fi: deprinderea de a gandi pe cont propriu, de a analiza o situatie, de a-si astepta cu rabdare randul si de a purta conversatii cu adulti. Acesta isi manifesta in acelasi timp ingrijorarea ca jocurile pe calculator si televizorul descurajeaza copiii de la activitati care le stimuleaza imaginatia.