Cercetare

Abilitatile lingvistice

Ca parte a proiectului de cercetare realizat de Donald Green, profesor la  Universitatea Yale, a fost testată şi următoarea ipoteză: studiul strategiilor şi conceptelor cognitive Mind Lab îmbunătăţeşte limbajul interior al copiilor.

La începutul procesului, limbajul interior al copiilor a fost evaluat utilizând o lista de “concepte cognitive”. Copiii au fost rugaţi să aleagă cele mai adecvate definiţii pentru următoarele noţiuni: decizie, scop, planificare, problemă, proces. Grupul aflat sub studiu – în mod deliberat format din copii ale căror performanţe şcolare au fost evaluate ca fiind slabe – a participat la o lecţie săptămânală desfăşurată pe baza metodei Mind Lab pe o perioadă de trei luni. În aceeaşi perioadă, grupul de control a fost implicat în jocuri adresate gândirii, dar nu şi în discuţiile reflexive ulterioare, discuţii care reprezintă o parte esenţială a metodei Mind Lab 

 

La finalul perioadei de trei luni, limbajul interior al copiilor din cele două grupuri a fost evaluat din nou utilizând lista de concepte cognitive din primul test. Rezultatele au uimit-o pe directoarea şcolii în care s-a desfăşurat studiul.

“Ca urmare a acestor rezultate, am hotărât să includ lecţiile Mind Lab în programele şcolare ale tuturor claselor din şcoala mea.”

Principalele trei concluzii ale proiectului de cercetare sunt:

  1. Învăţarea conceptelor strategice şi cognitive Mind Lab îmbogăţeşte şi dezvoltă limbajul copiilor şi îmbunătăţeşte semnificativ abilităţile lingvistice.
  2. Copiii din grupul de control, a căror participare s-a limitat la activităţile jocului, au avut tendinţe de îmbunătăţire a limbajului, deşi într-o măsură mai mică decât copii care au participat şi la discuţiile reflexive ulterioare jocului.
  3. Metoda Mind Lab este eficientă în mod special pentru copiii cu performanţe şcolare slabe. Profesorul Don Green de la Universitatea Yale se referă metaforic la metoda Mind Lab ca la un fenomen prin care sunt descoperite şi şlefuite “diamantele brute”